חיטוי מי אוזון – טכנולוגיית חיטוי במי אוזון

מה הם מי אוזון ומהו חיטוי במי אוזון?

אוזון (O3) ידוע כמחטא ומנקה החזק בטבע!
שכבת האוזון הינה שכבת ההגנה של כדור הארץ – והיא זו השומרת עלינו מפני זיהומים קשים.

מי אוזון הינם חומר חיטוי יעיל ובטיחותי לשימוש המיוצר בתהליך אקטרוליזה המעשיר מי ברז באוזון- הפיכה של מים (H20) לפאזה נוזלית של אוזון (O3).

שיטת חיטוי זו נבדקה ונמצאה כיעילה בחיטוי פתוגניים מסוגים שונים (חיידקים, פטריות, עובשים, שמרים, וירוסים) כדוגמת: ליסטריה, E-coli, MRSA, קלוסטרידיום, אספרגילוס, H1N1 ועוד.. ביעילות גבוהה של 99.99% בצורה בטוחה לאדם ולסביבה.

מי אוזון בטוחים לשימוש. גליון בטיחות בטוח לחלוטין (רק אפסים ב-SDS) אינם רעילים ומפרקים חומרים אורגניים ואינם משאירים שארים או תופעות לוואי (ריח או שינוי צבע) ומנטרלים ריחות רעים.

מי אוזון מוגדרים כGRAS ((Generally Recognized As Safe על ידי הFDA ומאושרים על ידם לשימוש במגע ישיר עם מזון בתעשיית המזון.

ניתן להשתמש לשטיפת פירות וירקות והטכנולוגיה מאושרת על ידי משרד הבריאות ועומדת בכל תנאי הבטיחות של ה-FCC ותקן 19441.

ניתן להשתמש בטכנולוגיה בסביבת מזון לפי תקן 19441.

ללא שימוש בתמיסות וכימיקלים שונים- אלא רק חבר להזנת מים קרים והמכשיר מוכן לשימוש!

יתרונות הניקוי והחיטוי בעזרת מי האוזון

  • טכנולוגיה ירוקה! המקדמת ערכי קיימות ידידותית לאדם ולסביבה.
  • חסכון משמעותי – חסכון אדיר בכסף! מפחית משמעותית את צריכת מוצרי הניקוי והחיטוי, חוסך עלויות שינוע ואחסון. חומר הגלם הוא מי ברז בלבד!
  • ללא שימוש בכימיקלים מזהמים! החיבור הוא למי ברז בלבד!! לאחר פעולת החיטוי והניקוי מי האוזון חוזרים למצבם המקורי- מים!
  • חוסך שימוש בפסולת שאינה מתכלה כדוגמת: מכלי/בקבוקי פלסטיק
  • מצמצם משמעותית את הזיהום בשפכים.
    בטיחותי – ללא שימוש בכימיקלים, לא רעיל ושומר על בריאות האדם והסביבה.
    יעילות גבוהה – בניקוי וחיטוי. משמיד פתוגנים, מבריק משטחים ומפרק חומרים אורגניים בזמן מגע קצר של 30-60 שניות בלבד!!
  • ורסטילי – ניתן לחטא ולנקות מגוון רחב של משטחים וחומרים ללא חשש לפגיעה בהם (כולל בדים).
  • מנטרל ריחות לוואי
  • תפעול – קל ופשוט לתפעול ואחזקה
  • למי אוזון כל האישורים הדרושים לעבודה: אישור FDA, אישור EPA, אישור משרד הבריאות ועוד.

ליצירת קשר עם צוות המומחים שלנו חייגו עכשיו ונשמח לתת מענה:
03-9161313

חיטוי וניקוי בטוח וידידותי לסביבה עם מי אוזון

כחברה, אנו עובדים עם הרבה מגוון לקוחות ככלל (והרבה הורים בפרט) שעושים עבודה נהדרת על ידי סילוק כימיקלים רעילים מבתיהם. הם רוצים להמשיך לעשות עוד יותר, אבל הם לא יודעים איך – ולכן הם עובדים איתנו. אנו דוגלים ומיישמים את טכנולוגיית האוזון כאופציה של ניקוי ללא רעילים.

אבן הפינה של מערכת זו היא שימוש באוזון נוזלי (או מימי) להחלפת חומרי חיטוי כימיים רעילים. על אף יתרונותיו הרבים של מי האוזון, זוהי אולי הטכנולוגיה הכי לא מובנת ומעלה תהיות שאנו משתמשים בה, בעיקר בגלל אי​​ הבנות לגבי אוזון באופן כללי. לכן, נושא זה הפך לדאגה מיותרת.
על מנת להסיר דאגה זו מלבכם, ולהפריך כל חשש אשר עלול לעלות לגבי שימוש במוצר, ריכזנו עבורכם רשימה של שאלות נפוצות שקיבלנו מלקוחות עם תשובות והסברים מפורטים

אוזון נוזלי הוא למעשה מחמצן חזק. עם זאת, אין זה אומר שהוא מאכל או שהוא דליק כשהוא נמצא במצב צבירה מימי (כלומר תמיסת מים). כאשר משתמשים במי אוזון לניקיון מסחרי כמו למשל במפעלים או במקומות גדולים, וכמובן בבתים פרטיים, השימוש הינו בטוח לחלוטין ולא יפגע בעור החשוף. למעשה, מי האוזון עשויים לסייע בחיסול החיידקים שנמצאים על הידיים עצמן, עקב המגע של הידיים עם המשטחים אותם יש לנקות. לכן, אין צורך בחבישת ציוד מגן אישי כמו כפפות כפי שבדרך כלל לובשים כאשר משתמשים בפתרונות ניקוי קשים, מבוססי כימיקלים.


החשש העיקרי הנוגע למי אוזון נוטה להיות סביב אופן הפעולה של המכשיר בו המים מותזים, מתפוגגים והופכים למעין גז אשר נמס ברמות מתאימות ומותז בלחץ מווסת. (ראו סעיף מס '5 להלן). עם זאת, איש מעולם לא מת מחשיפה למי אוזון, בעוד שכל יום מישהו מת מחשיפה לחומרים כימיים ביתיים. למעשה, עובדי ניקיון עם אסתמה המשתמשים במוצר שלנו אומרים שהנשימה שלהם נשארת מושלמת לאחר שעבדו איתם במשך משמרת של 8 שעות, בניגוד להשפעה של חומרי ניקוי המכילים כימיקלים על הנשימה שלהם בסוף משמרת.

לא. קיים בלבול רב בין מי אוזון לאוזון אטמוספרי. ריכוז גבוה של אוזון באטמוספירה (כאשר האוזון נמצא במצב צבירה גזי) מעיד על בואם של ימים לא נעימים לסובלים מאסטמה ו/או אלרגיה, אך לא בהכרח בגלל גז האוזון עצמו. אוזון אטמוספרי נוצר על ידי אמא טבע כדי לנסות לפרק מזהמי אוויר כמו NOX, VOC, אבק ואלרגנים. מה שאומר שבימים שבהם יש באטמוספרה ריכוז אוזון גבוה, הוא בעצם מיוצר באופן טבעי על מנת להילחם ברמות גובות של למשל VOCבאוויר. גז האוזון הוא בעצם אינדיקטור לכך שישנם מזהמים אטמוספריים אחרים בריכוז גבוה כמו VOC, תחמוצות חנקן, אבק ואבקה, אשר הם הגורם המזיק העיקרי המשפיע על הסובלים מאסטמה ו/או אלרגיה, אך היותו של גז האוזון קל ומהיר יותר למדידה מאלפי מזהמי האוויר האחרים, הוא מקבל מוניטין רע.

גז אוזון אטמוספרי אשר מיוצר על ידי האדם, לרוב מיוצר גם על ידי גנרטורים לטיהור אוויר ומסננים כדי לנטרל ולחטא חדרים כמו חדרי ניתוח, חדרי מלון ואפילו בתים אשר נפגעו מנזקי מזג האוויר. עם זאת הסובלים מאלרגיה ואסטמה אכן צריכים להיזהר משימוש בגז אוזון אטמוספרי בריכוז גבוהים מאוד.

חומרי ניקוי העשויים ממי אוזון, שונים בתכלית מחומרי ניקוי העשויים מגז מאוזון אטמוספרי. מי אוזון יוצרים גז אוזון המוזרם למדיה של מים, בניגוד לגז אוזון באוויר. מכיוון שהאוזון הוא מולקולה "לא יציבה", הוא מומר חזרה למצב צבירה גזי וחוזר לחמצן מהר יותר ממה שהאדי המים מתאדים ללא גזים. באופן זה אוזון נוזלי הוא אלטרנטיבה עדיפה ובטוחה בהרבה מאשר חומרי חיטוי כימיים, שרבים מהם הינם גורם לאסטמה כשלעצמם.

האוזון הוא מולקולה של שלושה אטומי חמצן (O3) שאינה יציבה ולכן ותתפרק במהירות ותיצור רדיקלים בעלי פוטנציאל חמצון גבוה, או חמצון מחדש. זה מה שהופך את האוזון לחומר בעל יכולות חמצון וחיטוי חזקות מאוד. במהלך החמצון משתמשים באטום חמצן אחד בלבד לצורך התגובה הכימית הנוצרת עם מימן לתוך רדיקלי OH. באופן שאינו לא מזיק לבני אדם כלל, האוזון תוקף במהירות ומסלק את כל המזהמים שהוא בא איתם במגע. החמצון מגיב עם קירות התא של חיידקים ווירוסים באותה צורה כמו מי חמצן ויוד, מה שגורם לנקבוביות בתא של החיידק, אשר מובילות למותו. החמצון מסיר גם אלקטרונים של מולקולות, ובסופו של דבר הופך אותם לאינרטיים. בדרך זו האוזון הורג את החיידקים הגורמים לריחות, נגיפים הגורמים למחלות, וכן מפרק חומר ביולוגי על גבי משטחים המספקים מזון לחיידקים.

זה משתנה על פי שיטת השימוש וסוג היצרן. זה יכול להגיע לרמה של 5 ppm (חלקים למיליון) או יותר עבור הגדרות תעשייתיות בנפח גבוה, אך הוא בדרך נע כלל סביב 2-3 ppm עבור רוב השיטות ודרכי השימוש בניקוי והבראה. אנו שומרים על רמות האוזון במים ברמות סבירות כדי למנוע פליטת גזים מאחר שרמות האוזון באוויר מפוקחות ומוסדרות על ידי מנהל הבריאות ובטיחות תעסוקתית.

אוזון בצורתו המימית מתפרק לאחר כ – 15 דקות (תלוי בטמפרטורה ובאיכות המים).תוך 15 דקות מחצית מהתמיסה מאבדת את עוצמתה ולכן לאחר שלב זה אוזון מימי משמש כפתרון טוב יותר לניקוי מאשר לחיטוי.

בניגוד לכלור, שתמיד משאיר תוצר לוואי של חמצון או חיטוי, מי אוזון פשוט יחזרו חזרה למצב גזי ויתאדו.

לעתים קרובות משווים O3למוצרי אקונומיקה ומוצרי כלור אחרים שכן הם משתמשים ברבים מאותן השיטות לחיטוי. לאור ההשוואה, ניתן לבחון ולראות שמי האוזון משמשים כחומר חיטוי החזק ב 50% ממוצרי אקונומיקה ומחטא 3,000 פעמים מהר יותר מאשר אקונומיקה.

בכל שיטות החיטוי והניקוי אשר עוברות פיקוח, הקווים המנחים של ה- EPA(הסוכנות להגנת הסביבה) מכוונות אותנו לעבר השימוש במוצרי חיטוי המכילים כלור ואוזון. לדוגמה, חיטוי עם כלור 1 ppm (חלקים למיליון) בתנאי טמפרטורת מים של – 15מעלות צלזיוס ורמת חומציות – 7, דורש זמן שהייה של 75 דקות על מנת שיעילות החיטוי שתושג תהיה 99.9 אחוזים. בהנחה שמתייחסים לאותם תנאים של טמפרטורה ורמת חומציות, ריכוז של 1 מ"ג לליטר של מי אוזון משיגים יעילות חיטוי של 99.9% תוך 57 שניות בלבד. בבחינת דגימת המים לצורך השווה זו נעשה שימוש בטפיל "ג'יארדיה" – מכיוון שתכונותיו הופכות אתו לאחד מהמיקרואורגניזמים הקשים ביותר להשמדה.

ניתן לייצר אוזון במים באמצעות תא יוצר אוזון אלקטרוליטי, או באמצעות "פריקה של קורונה" (מונח מתחום הפיזיקה המתייחס לתהליך של פריקה חשמלית הנגרמת על ידי יינון של נוזל כגון אוויר המקיף מוליך הנושא מתח גבוה) והמסת התוצרים במים באמצעות מערכת הזרקת אוזון. מערכות קטנות יותר או מערכות עם מים טהורים יכולות להשתמש בתא אלקטרוליטי. כל המערכות הגדולות והתעשייתיות ישתמשו במחולל אוזון באמצעות תהליך פריקת קורונה ובמערכת הזרקה.

לאוזון ישנם שימושם רבים בבית ובאופן מסחרי ותעשייתי. עד כה דיברנו על הניקוי באמצעות מי אוזון. ישנם עוד תהליכים רבים שאינם קשורים לניקיון אשר עושים שימוש נרחב באוזון בכל רחבי העולם. נעשים שימושים באוזון גם בתהליכים ביתיים פרטיים כמו כביסה ושטיפת כלים, אך מירב השימוש נעשה במסגרות מסחריות או תעשייתיות. מחוללי אוזון שימשו בבריכות ציבוריות ופרטיות כאמצעי לחיטוי מי הבריכה. באופן דומה, באקווריומים מסוימים נעשה שימוש באוזון על מנת לשמור על מים טריים וללא נבטים לא רצויים. שימוש חשוב נוסף הוא טיהור אוויר. כמחמצן האוזון תוקף את החיידקים ברמת התא, הורג אותם ואת פעילותם האירובית – אשר היא הגורמת הגורם ואזורים פוטנציאלים לזיהום על משטחים.