בטיחות ייחודית עם מי אוזון

כשאנו מדברים על חיטוי או נקיון, מה הדבר הראשון שעולה על דעתינו? שימוש בכמיקלים. תוצרי אמוניום,אקונומיקה, קאלי, מסירי שומנים ועוד ועוד. בכל בית ממוצע ארון הכמיקלים גדוש ומלא בכל "טוב". אנחנו משלמים במיטב כספינו על חומרים רעילים שמזיקים לנו, על מנת לבצע פעולות מיטיבות כמו נקיון וחיטוי. השימוש בחומרים מסוכנים על מנת ליצור סביבה בטוחה הינו לא נחוץ ואף מיותר. יתרה מזאת, בתקופת חוסר הודאות והפחד היום, אורעי הבטיחות החמורים במשק הביתי בעקבות חשיפה לחומרי נקיון עלו בכ20% משנה שעברה, לפי דוח של הCDCמארה"ב. ברבעון הראשון בלבד ב2019 דווחו כ 37,822מקרים של חשיפה קשה, בעוד שהשנה המספר עלה ל 45,550 רק ברבעון הראשון. רוב הדיווחים התייחסו לשימוש בכלור ודרכי החשיפה העיקריות היו בבליעה או חשיפה נשימתית (מחקר של צאנג וחובריו, 2020-https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6916e1.htm#T1_down)

חברת "קלין ביט" חרטה על דגלה את השימוש בטכנולוגיות ירוקות לפתרונות סניטציה וחיטוי בכל התחומים, במיוחד כשמדובר בבטחון האישי של כל אחד בביתו. וכשמדובר בבטיחות , אין בטוח ופשוט יותר ממים מועשרים באוזון.

אז מה זה אוזון? צורון של חמצן אטמוספירי שכולנו מכירים ונושמים – 2O. אוזון היא מולקולה המרוכבת מ3 אטומי חמצן וסימנו 3O. בטמפרטורת החדר הוא גז שקוף. אוזון אכן ממלא תפקיד חשוב מאין כמוהו באטמוספירה- מסנן קרינה אולטרה סגולית מזיקה ומסרטנת.

ייצור האוזון התעשייתי מחקה את התגובות המייצרות אוזון בטבע:

  1.  קרינת UV על פני מים או אוויר יבש (אפשר אפילו להעשיר בגז חמצן), בסימולציה לפעילות קרינת השמש בטבע. הקרינה מפרקת את הקשרים עם מולקולות החמצן בתווך ואלו נקשרות ליצירת צורוני חמצן פעילים, ביניהם אוזון.
  2. פריקה אלקטרוסטאטית חזקה כתוצאה משדה חשמלי חזק מאד , מדמה את פעולת הברק בטבע. הפעלת זרם חשמלי חזק על מים זורמים או אוויר יגרום לשבירת הקשרים בין המולקולות ויצירת רדיקלי חמצן חופשיים. אותם רדיקלים יחפשו מולקולות לא יציבות אחרות לחבור אליהן וכך ייווצר אוזון בתגובה. אוזון קיבל את שמו מתהליך זה בדיוק- ריח ה"נקי" החריף המאפיין פריקה חשמלית חזקה, כמו אחרי ברק.

 

המכשיר המהפכני myCleanBit מנצל את הכח הטמון בזרם חשמלי חזק על פני אלקטרודות מצופות יהלומים כדי לייצר אוזון מומס במי ברז קרים רגילים בריכוז גבוה מספיק לחיטוי וניקיון יעילים ביותר , כל זאת בצורה בטוחה ביותר ופשוטה. ציפוי היהלום של האלקטרודות מאפשר פוטנציאל יתר בייצור חמצן וצורוניו על ידי העברת זרם חשמלי במים ופירוקם. ציפוי היהלום לא רק מבטיח עמידות של האלקטרודה לאלקטרוליזה (תהליך פירוק המים על ידי העברת זרם חשמלי) אלא גם מגביר את יכולת המים להכיל אוזון מועיל.

בניגוד לאוזון במצב גזי, שהוא רעיל וגורם לגירויים נשימתיים, מים מועשרים באוזון הינם בטוחים לשימוש. הטכנולוגיה ב myCleanBit אינה מייצרת אוזון במצב גזי כלל וכלל כפי שנבדק ואושר במכון מחקר מהמובילים בעולם,TUV Rheinland. ריכוז האוזון המומס במי האוזון הינו 1.5 חל"מ (חלקיקים למליון), ריכוז בטוח לחלוטין לשימוש מחד ויעיל לחיטוי ונקיון מאידך. האוזון המועשר מתפרק לאחר מספר דקות מהיווצרו.

לאוזון יכולת מדהימה לפירוק חומרים אורגניים ,ריחות, צבעים, וחומרים נדיפים לא יציבים (VOC). בנוסף, אוזון מפרק ביופילמים הנוצרים על משטחים בקלות יתרה ואף חומרי הדברה.

לאוזון מעמד GRAS (Generally Recognized As Safe) ובעל אישור FDA, EPA, USDAועוד רבים לשימוש בתעשיות מזון. האוזון הינו אורגני (אישור NOP של הUSDA) , ללא שאריות ומשמש למעשה לחיטוי מקורות מים , וכן בתעשיית המזון והבשר. מי אוזון למעשה הם אחד מהחומרים הבטוחים והידידותיים ביותר בעולם לשימוש במזון או לחיטוי ונקיון ללא שאריות. עכשיו הכלי החשוב מהתעשייה מגיע לצרכנים פרטיים מונגש, פשוט ובטוח לשימוש.

וחשוב לא פחות- מי האוזון של myCleanBit מיוצרים ממי ברז. פשוט למלא מים קרים מהברז וללחוץ על הכפתור. ללא כפפות, ללא כמיקלים, ללא אקונומיקה או כלור , ללא כוויות או הרס ציפורניים. מי האוזון יאבדו מפעילותם תוך זמן קצר לאחר ייצורם וייהפכו בחזרה למי ברז. קצב הפירוק תלוי כמובן בכימיה של המים, בPH ואף בטמפרטורה. אולם, לאוזון במים מעושרים באוזון זמן חיים קצר והוא יתפוגג לחלוטין בזמן מקסימלי של כ30 דקות..

לסיכום , ניתן להבין מדוע שימוש במי אוזון הינו חדשני, יעיל, וגורם לסביבה שלנו להיות נקייה יותר, ירוקה יותר ובטוחה יותר לכולנו.