האתגרים של בתי החולים בהתמודדות עם מניעת זיהומים – חיטוי בבית החולים

פעם עצרתם לחשוב מה מסתתר בתעלות מיזוג אוויר, מעקה המיטה, כפתור המצוקה, השולחן הצמוד למיטת
החולה והווילונות?
החלטנו לפרוס בפניכם את שלושת הגורמים העיקריים להיווצרותם של חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה בבתי החולים בישראל.

זמן חיטוי חיידקים

ראשית, נתחיל מאלמנט הזמן. אחד המשאבים הכי יקרים של המאה ה- 21. לא סתם יהודה עמיחי כתב כי, "אדם בחייו אין לו זמן שיהיה לו זמן לכול."
מעטים אלו המקציבים את הזמן בכדי לבצע משימה מתחילתה ועד סופה באופן יסודי, בסופו של דבר כולנו בני אדם. כך גם, בכל הנוגע לניקוי וטיהור חדרי המטופלים וחדרי הניתוח בבתי החולים ע"י צוות העובדים וכוח העזר. חלק מבתי החולים כבר הבינו שאין מנוס ובכדי לשמור על בריאות המטופלים, עליהם לדאוג לטיהור ממושך מפני חיידקים ע"י טכנולוגיות מתקדמות כמו זו של חברת קלין ביט- CleanBit , המשתמשת בטכנולוגיית היינון הבינארי (BIT).

צוות הניקיון , תמיד שואף לבצע טיהור וחיטוי יעיל מחיידקים ובקטריות שהצטברו בחדרים, אך גם הוא, מפאת חוסר זמן, נאלץ לעשות מידי פעם "קיצורי דרך". חשוב לציין כי, תמיד יש לו נכונות לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. במבחן התוצאה, מאיצים בו לבצע אותה במהירות האפשרית, דבר המוביל לפספוס או ניקוי חלקי של אזור סביבת המטופל.

לאור זאת, אין באפשרות צוות בית החולים להספיק לנקות באופן יסודי וראוי את כל הפינות בחדר החולה. בייחוד לאור הביקוש ההולך וגדל למיטות בבתי החולים בישראל. מה שמוביל אותנו לאתגר הבא, איתו מתמודדים הנהלת וצוות בית החולים.

 

צפיפות ועומס בבתי החולים בישראל והשפעתם על חיידקים בבתי חולים

כולנו נוכחנו לדעת ולקרוא על הצפיפות ההולכת וגדלה בבתי החולים בישראל, שלצערנו הולכת ומחריפה מחורף לחורף.

מספר החולים גדל, לעומת מספר המיטות שהולך ומצטמצם. כפתרון זמני, משכנים את החולים במסדרונות בתי החולים. הצפיפות והמחלות השונות ממטופל למטופל יוצרת "חגיגה של חיידקים" ברחבי בית החולים.

בסקר של משרד הבריאות עולה כי כל ישראלי עשירי שטופל בבית חולים בארצנו, התנסה באשפוז מסדרונות בית החולים. אשפוז המסדרונות הוא אחד הגורמים הקטלניים למחלות וסיבוכים. הוירוסים מסתובבים באוויר החופשי, כאשר אין חדר, או חלל סגור בכדי לאטום אותם ולעצור מלהגיע לחולה השוכב במיטה הצמודה במסדרון.

לחיידקים שנוצרים בין קירות בית החולים מתווספים אלו המגיעים מבחוץ. האחות שיורדת לרגע לעשן, הרופא שהגיע כרגע מהבית ונישק לשלום את בנו הקטן שיש לו וירוס בטן, המבקר של המאושפז שהביא עימו אוכל מהמסעדה הקרובה.

כל אלו מעלים את הסיכון משמעותית בהכנסת זיהומים למסדרונות בית החולים. לכן, הגורם הזה תלוי לגמרי בנו. ההבנה שנוכל למנוע זיהום אצל חולה הוא השלב הראשון במניעה. הכפפות, חומר החיטוי, השיעול לתוך המרפק ולא לכף היד ועוד הרגלים מסוג זה שעלינו לרכוש ולהקפיד בכדי למנוע את הזיהום הבא.

לשאלתכם, מדוע זיהומים נרכשים בבתי חולים? כל הגורמים הנ"ל קשורים זה בזה ומעודדים הצטברות של חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. אם נסתכל על מספרים חסרי הפרופורציה (4000-6000 ישראלים) בהם אשפוז פשוט הלך והסתבך עד שעלה לחולה בחייו, נחשוב פעמיים האם לרוץ למיון בכל פעם שאנחנו או קרוב משפחה שלנו חש ברע.

חיטוי נגד וירוסים ונגיפים – מניעה ופתרונות

חשוב להציג את הפתרונות ולא רק את הבעיות. אמנם הדרך למניעת חיידקים באופן שלא יסכן חולים עוד ארוכה, אך עד אז, החלטנו להיות קצת יותר אופטימיים ולסיים באפשרויות שיש לכם בכדי למנוע את הזיהום הבא:

  1.  הכשרת והדרכת הצוות הרפואי לניקוי ויעיל של הידיים ושמירה על סביבת עבודה נקייה
  2. תליית שלטי נהלי חיטוי במסדרונות וחדרי בית החולים
  3. ביקורות ודגימות פנימיות ע"י המחלקות למניעת זיהומים בבתי החולים
  4.  איתור החיידקים ע"י Florescent gel
  5.  העמדת עמדות עם חומר חיטוי בכניסה לבית החולים עבור מבקרים.
  6.  חיטוי ממושך ומניעה של חיידקים ע"י טכנולוגיות מתקדמות

 

לחיטוי משטחים וטיהור יעיל של זיהומים ובקטריות עמידים לאנטיביוטיקה חברת קלין ביט- Clean Bit פתרונות סביבתיים לחיטוי וטיהור ,עומדת לרשותכם.
מערכת ™SteraMist מבית TOMI היא מערכת חיטוי לפתוגנים המשמידה את תאי החיידקים. למניעה, טיהור והשמדה של הנבגים באופן יעיל, חברת קלין ביט- Clean Bit משתמשת במערכת טכנולוגית מתקדמת של ™SteraMist בתחום של חיטוי/טיהור מבוסס-קהילה, הסרת עובש, ניקוי זירות פשע, ובקרת ריחות וטחב. שיטת החיטוי מבוססת על עיקרון היינון הבינארי (BIT) המבוססת על מי חמצן.
 

טיהור וחיטוי מבנים

  • חיטוי בתי חולים – חיטוי חללים במוסדות רפואיים
  • חיטוי בתעשיית המזון – חיטוי משטחים
  • חיטוי בית אבות
  • חיטוי בתי עסק
  • חיטוי משרדים
  • טיהור תחבורה ציבורית
  • טיהור חדרי היי טק וחדרים נקיים
  • חיטוי מעבדות מחקר
  • חיטוי וניקוי תעלות מיזוג אוויר
  • חיטוי בתי מגורים ובניינים מסחריים
  • חיטוי מתקני חינוך וגני ילדים
  • טיהור השבה ביולוגית
  • חיטוי ציוד ומתקני ספורט ואתלטיקה

 

חברת קלין ביט- Clean Bit , המפיצה המורשית בארץ של המערכת ועובדת בטכנולוגיית היינון הבינארי (BIT) המתאימה לצרכים מגוונים של חיטוי מזהמים.